četvrtak, 15. siječnja 2015.

RAZUMIJEVANJE VJERE ( RAZUMIJEVANJE PRIORITETA U VJERI )

Hvala Allahu, dž.š., Gospodaru cijeloga svijeta i svih svjetova na svijetu
Salavat i selam na Poslanika, a.s.
Poštovani postači, draga omladino
zamolimo dragog Boga da pomogne:
- sve dobronamjerne ljude na svijetu, bez obzira na vjeru i naciju,
- sve muslimane svijeta – ummet,
- posebno muslimane u Palestini, Siriji, Libiji, Iraku, i nas u Bosni i Hercegovini.
„O vjernici propisuje vam se post kao što je bio propisan onima prije vas da biste bili bogobojazni – svijesni uzvišenog Boga“ ( ajet )

„Sve što čovjek uradi njegovo je, izuzev posta. On je moj i Ja ću za njega posebno nagraditi. On ostavlja hranu i prohtjeve zbog Mene“ ( hadisi – kudsijj )
1. Upitali su Muhammeda, a.s., pred kraj njegova života: „Zašto mudri savjeti vjere ne dopiru do ljudi“?, pa je Poslanik, a.s., pokazao tri prsta – aludirajući na vrijeme. Pa su neki protumačili da je mislio ukazati na vrijeme koje će doći za tri mjeseca, ili tri godine, ili trideset godina, a po nekima i tri stotine godina, pa i više. Kada to vrijeme dođe ljudi neće primati savjete. Alija ibn Ebi Talib je objasnio: „Bilo je vrijeme kada je narod spavao a učenjaci bili budni – i na taj način su učenjaci pravili ravnotežu. A vrijeme kojeg je spomenuo Muhammed, a.s., je vrijeme u kojem će učenjaci spavati - drijemati a narod će biti umrtvljen – mrtav, pa kako da savjet od onog koji spava – spavača dopre do onoga ko je mrtav.“
2. Vrijeme u kojem mi živimo je vrijeme u kojem su učeni i odgovorni usporeni – sporo reagiraju. Kao što vidite i čujete na medijima odgovorni najčešće imaju reagiranje za nešto što se desilo, najčešće osuđuju delikvencije a najrjeđe sprječavaju. Najčešća parola jeste: Uzvišeni Bog će pomoći nas vjernike! Koje vjernike? Da nije možda „vjernike“ za koje je spomenuo Poslanik, a.s., da su mrtvi – da ne čuju savjete. Zar nije Muhamed, a.s., rekao: „Prvo sveži devu, pa se pouzdaj u Allaha, dž.š.“ – treba uraditi ono što je do nas jer čovjek je društveno biće, biće prava i obaveza, a onda treba vjerovati Uzvišenom Bogu.
3. Ramazan je mjesec koji u sebi obuhvata vrijeme: milosti, oprosta i oslobađanja od vatre – vrijeme spasa. Ako hoćemo milost od Boga trebamo jedni drugima biti milostivi, ako hoćemo oprost od Boga trebamo jedni drugima praštati, ako tražimo spas od džehennemske vatre od Boga trebamo se spasiti ovodunjalučke vatre – mnogih zavjera, ako se hoćemo spasiti spletki i zavjera trebamo biti zajedno, a ramazan je jedinstvena i neponovljiva prilika za zajedništvo ( mukabela, iftar, teravija, itd. )
4. Ja sam predavač ( sejjar – vaiz ) po našim džematima za ramazan i tema o kojoj govorim jeste: „Razumijevanje vjere i razumijevanje prioriteta u vjeri u različitim obavezama i pravima muslimana“ Znate li koja je najveća vjerska obaveza vjernika ( muslimana ) danas? – da kroz ibadete budu zajedno ( da budu zajedno kroz namaz u džematu, da iftare zajedno, da daju zekat i sadekatu-l-fitr u zajednički fond – bejtu-l- mal, da idu organizovano na hadždž, itd ). A najveće pravo vjernika ( muslimana ) danas? – da jednakopravno uživaju blagodati života na Ovome svijetu. Izvršavamo li najveću obavezu vjernika danas? Naravno da ne izvršavamo. Jesmo li jednakopravni danas? Naravno da nismo.
5. Problem razumijevanja vjere, dva primjera iz života učenih:
  1. Hasan El-Bena ( predavanja u maloj džamiji )
El-Benna je svoja predavanja počeo u svojoj maloj džamiji u mjestu u kojem je živio. Jedne noći osjetio je čudnu atmosferu, nekako su ljudi bili udaljeni jedni od drugih, pa je dobio pitanje od jednog čovjeka prije nego je počeo predavanje: „Kakvo je profesorovo mišljenje o posredovanju i ibadetima radi zadobijanja Allahove milosti“ pa je El-Benna rekao da vjerovatno on ima još pitanja, npr: Da li se smije učiti Kur'an mrtvima, Šta je sa roditeljima Poslanika, a.s., i dr pitanja slične prirode. El – Benna je odgovorio da on neće dati odgovor na ta pitanja jer je pitalac postavio ne iz želje da čuje pravilan odgovor, nego da vidi čiji pristalica je El Benna, da li šejha Musa, ili šejha Abdus-semia? Pa je rekao da su to marginalna pitanja oko kojih se muslimani razilaze već nekoliko stotina godina. Pa je tražio od njih zavjet da će govoriti o prioritetu zajednice i jedinstva. Od tada nije prošlo ni jedno predavanje a da se nije spomenula potreba jedinstva muslimana. Danas iz tog pokreta „Muslimanska braća“ je predsjednik Egipta. Ako je nešto sa iskrenim nijetom - namjerom i kontinuiranim radom, usjeh je zagarantovan.
  1. šejh El –Gazali ( kerameti i šejh / čovjek i muzika )
Priča El – Gazali: Sreo me čovjek i pitao da li ja znam keramete ( nadnaravna djela ) tog i tog šejha, pa sam rekao da ne znam. Čovjek mi je rekao da u jednoj knjizi mogu naći šejhovu biografiju i keramete. Pa me nakon nekog vremena ponovo sreo isti čovjek i upitao da li sam pročitao, na šta sam odgovorio da nisam, pa sam dodao: Ako umrem a ne budem poznavao biografiju tvoga druga – šejha, neću biti pitan za to. Čovjek je otišao i širio glasine da ja ne vjerujem u keramete.
Drugi slučaj kada ga je čovjek upito da li je muzika dozvoljena pa je El-Gazali odgovorio da ona koja bodri vojnike i ona koja poziva na aktivnost i suosjećajnost nije zabranjena. A ona koja poziva na razvrat i grijeh jeste zabranjena. Čovjek je otišao i pričao kako ja određujem šta je halal a sam slušam haram.
Ovo su primjeri bavljenja marginalnim stvarima u vremenu prioriteta jedinstva muslimana - vjernika
Muhamed El – Gazali je rekao: „Ljudi na ovome svijetu spavaju, kad umru probude se.“
Trebamo umrijeti prije smrti da bi bili budni!
6. Vjernici ( muslimani ) u BiH i mi u Jajcu trebamo biti budni jer poslije ramazana slijede dvoji izbori: 1. izbori za reisa IZ u BiH, i 2. izbori za vijećnike i načelnika općine:

- reis: razlozi zbog kojih bi reis trebao biti naš muftija:
1. studij u Medini; jedna izreka kaže: Kairski učač Kur'ana, Bagdadski alim – učenjak i Medinski pobožnjak. Naš muftija je završio fakultet u Medini, a pobožnost je uvjet za pravednost, a poglavaru treba pobožnost i pravednost,
2. dosadašnji rad našeg muftije na očuvanju naše vjere i tradicije, a posebno u RS i
3. muftija je sa našeg prostora – ko je bliži vatri bolje se ogrije, i nas će makar malo više grijati, ako Bog da.

- vijećnici i načelnik ( imamo veliki izbor ), spomenuo sam u Sultaniji pa ću i ovdje: „Nije mudrost izabrati između dobra i zla, nego između dva zla manje zlo i dva dobra veće dobro“

Vjernici – muslimani moraju birati...

Neki mudraci su rekli: „Bolje je živjeti šezdeset godina sa nepravednim vladarem nego samo jednu noć bez vladara“ Boga molim da nam da dobre predstavnike i vladare – AMIN.

Hadadan džamija u Jajcu , 10.08.2012. godine

Zehrudin ef. Hadžić, prof.
(tekst skinut sa stranice medžlis islamske zajednicu u Jajcu)

Nema komentara:

Objavi komentar